Troubleshooting
Ik kan niet inloggen
- Check of je de juiste browser gebruikt. Whereby hapert als je Internet Explorer gebruikt of Safari. Firefox of Chrome doen het goed;
- Sluit het tabblad, en open de link nog een keer.
- Open de link vanaf een ander device (schakel bijv. over op laptop, telefoon, tablet);
Mijn camera en/of microfoon werken niet
- Check of de camera of microfoon niet op ‘mute’ staan
- Bij melding ‘camera of microfoon geblokkeerd’ (nadat je akkoord hebt gegeven) bel mij 06 4809 0254
- Sluit het tabblad, en open de link nog een keer.
- Open de link vanaf een ander device (schakel bijv. over op laptop, telefoon, tablet);
De verbinding hapert
- Check of je wifi verbinding sterk genoeg is (ga dichterbij de router zitten)
- Schakel over op vaste (ethernet kabel) verbinding
- Overweeg om mee te doen ‘met alleen geluid’ (camera uit), dat scheelt veel bandbreedte
Er is veel galm
- Check of je niet 2x bent ingelogd, sluit alle andere devices/tabbladen af
- Gebruik oordopjes
Mijn filmpje loopt vast
- Laad de pagina opnieuw met CTRL+R (Windows) of CMD+R (Mac) of F5
- Ververs de cache van je internet browser (instructies)
- Probeer of je het filmpje met een andere device kan lezen (smartphone, tablet, laptop
- Check of medestudenten ook problemen hebben, misschien is er een centrale storing waar niets aan te doen valt...
Zie verder op de Whereby website de paginas ‘how to join a meeting’ of ‘mic/webcam setup’ of ’mic/webcam troubleshooting.